Ik heb een klacht

Wij doen er natuurlijk alles aan om jou de zorg te geven die je nodig hebt en die bij je past. Het kan voorkomen dat deze zorg niet helemaal naar jouw wens is, of dat er iets gebeurt is waar jij helemaal niet blij mee bent. Wanneer je niet tevreden bent over de zorg die je krijgt en hier wat aan wilt doen, kun je een klacht indienen.

Wanneer je een klacht hebt, geef je dat aan bij je begeleider of leidinggevende. Vind je dit moeilijk of wil je dat liever niet, dan kun je vaak ook nog terecht bij een vertrouwenspersoon van de zorginstelling of een (onafhankelijke) klachtenfunctionaris. Ook is het mogelijk om je klacht eerst te melden bij het servicecentrum van Klaver4you.

Kan de klacht niet met jouw begeleider of leidinggevende opgelost worden of wil je dat niet, dan kan je hem altijd indienen bij een klachtencommissie. Dit doe je door naar hen te schrijven of te e-mailen. Klaver4you werkt met de klachtencommissie van Klachtenportaal Zorg. Deze commissie bestaat uit een aantal onafhankelijke professionals die jouw klacht onderzoeken en op basis van hun onderzoek een advies geven aan jou en de zorginstelling.

Wil je een klacht melden aan Klaver4you? Neem dan contact met ons op!

Meer informatie over onze klachtenregeling vindt je in ons infoblad “Ik heb een klacht”. Deze vindt je hier.

Heb je een klacht over een van de bij Klaver4you aangesloten zorgaanbieders, meldt deze dan ook altijd bij de zorginstelling zelf. Net als Klaver4you, zijn veel zorginstellingen ook zelf aangesloten bij een onafhankelijke klachtencommissie. Bij hen kun je ook altijd je klacht indienen. Vraag na bij je zorgaanbieder welke commissie dit is en hoe je met ze in contact kunt komen.

Wil je in contact komen met Klachtenportaal Zorg? Je kunt ze schrijven per post of e-mail. Ook kun je ze bellen.